První část čtyřdílného seriálu kvalifikací na 131. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou otevře letošní sezonu na Pardubickém závodišti, a to za účasti diváků. Dostihový spolek a.s. získal výjimku ministerstva zdravotnictví, která v rámci tzv. pilotní studie umožňuje obsadit 10% kapacity míst k sezení. Vzhledem k času přímého přenosu v České televizi startuje první dostih již ve 12:20 hod.
INFORMACE PRO JEZDCE A REALIZAČNÍ TÝMY
Tyto organizační pokyny vycházejí obecně platných Informací pro pořadatele a účastníky dostihů a Stanovení závazných hygienicko-protiepidemických podmínek pro konání významných sportovních akcí nebo soutěže, vydaných Ministerstvem zdravotnictví ČR dne 5. května 2021.
- Všichni jezdci, trenéři, členové realizačních týmů, rozhodčí, pořadatelé a další osoby účastnící se sportovní akce jsou povinni doložit jednu z následujících variant:
- platný certifikát o provedení PCR či antigenního testu s negativním výsledkem, výsledek testu nesmí být v době zahájení akce starší 48 hod.
- doklad o laboratorně potvrzeném onemocnění COVID-19 ve lhůtě 90 dnů
- certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19 a od aplikace druhé dávky uplynulo nejméně 14 dní
- Všem osobám bude měřena teplota.
- Všechny osoby přítomné v době konání akce v areálu závodiště jsou povinné potvrdit před vstupem do areálu nepřítomnost klinických známek infekčního onemocnění prostřednictvím selfreporting formuláře
- Lékař v případě jezdců a členů realizačních týmu, či osoba pověřená organizátorem akce, vyznačí do selfporting formuláře datum provedení a výsledek testu.
- Všechny osoby přítomné v době konání akce v areálu závodiště jsou povinné nosit prostředky k ochraně dýchacích cest (respirátor minimálně třídy FFP2 nebo KN95 bez výdechového ventilu). Tato povinnost se nevztahuje na jezdce a trenéry v průběhu závodu.
- V průběhu sportovní akce nebudou prodávány ani podávány pokrmy včetně nápojů určených k bezprostřední konzumaci.
Vstup do areálu závodiště je umožněn těmto osobám:
- Jezdci na koních startujících v den konání akce
- Trenéři a vodiči nebo ošetřovatelé koní startujících v den konání akce (ke každému koní max. 1 vodič)
- Majitel koně startujícího v den konání akce, nebo jeho zástupce, vždy v počtu 1 osoba
- Řidiči dopravních prostředků přepravujících koně na akci
- Funkcionáři Jockey Clubu ČR, kteří vykonávají z pověřené své funkce
- Pracovníci organizátora akce
- Oficiální fotograf Jockey Clubu ČR, organizátora akce a akreditovaní novináři
Trenéři koní startujících v den konání akce jsou POVINNI zaslat na e-mailovou adresu tereza.strakova.belas@gmail.com, nejpozději v termínu OSK, jmenný seznam účastníků, který bude obsahovat:
- Jméno trenéra
- Jméno vodiče či ošetřovatele startujícího koně
- Jméno řidiče
- Jméno majitele či jeho zástupce
.
Na základě toho seznamu budou účastníci akce vpuštěni do areálu akce a označeni barevnou páskou vydanou organizátorem akce.
Vjezd pro koně a realizační týmy je zadní (svítkovskou) bránu.
U vstupu do areálu všichni doloží výše uvedené doklady (selfporting formulář, potvrzení o provedeném testu / prodělané nemoci / očkování).
Pravidla pro pohyb účastníků v areálu závodiště
- Jezdci, trenéři, vodiči a ošetřovatelé koní, majitel se mohou pohybovat pouze v prostoru stájí, paddocku a dostihové dráhy
- Do paddocku smí vstupovat trenéři, vodiči a majitel pouze v případě startu jím připravovaného koně v daném dostihu
- Pro sledování dostihu jsou trenérům, vodičům a majiteli startujícího koně vyhrazeny tribuny E a F, mezi jednotlivými místy k sezení musí být rozestup minimálně jednoho sedadla a mezi řadami s obsazenými sedadly musí být vynechána jedna řada.
V případě jakýchkoli změn budeme obratem informovat na všech komunikačních kanálech.
Děkujeme za dodržování pravidel a zodpovědný přístup.
Dostihový spolek a.s.
Pardubice, 13. května 2021