Koňská štafeta: Do dalšího úseku seriálu rozhovorů startuje žokej Milan Zatloukal

Připravili jsme pro vás KOŇSKOU ŠTAFETU. Štafetový kolík ale bude jen symbolický. Půjde o “zimní” seriál minirozhovorů, které mezi sebou povedou osobnosti dostihového světa. Mají za úkol odpovědět na otázky a vybrat si kolegu, kterého se zeptají na co budou chtít.

„Je to kamarád,“ stručně a jasně vysvětlil asistent trenéra a minulý respondent štafety Antonín Man svou volbu v koňské štafetě, vybral si rabbiťáckého žokeje MILANA ZATLOUKALA. Na rovinách zapsal na 2250 startů, k překážkám si odskočil jen čtyřikrát v kariéře. Ta začala v roce 2004…

Už jsi toho dokázal moc, jaké máš ještě cíle? Co bys chtěl dokázat?
Ještě jsem nevyhrál Derby a Oaks. To je pro mě priorita. A vyhrát rovinový šampionát.

Ve které zemi, kde jsi pracovně pobýval, se ti nejvíc líbilo a proč?
Stoprocentně v Itálii. Mám rád Italy, jejich mentalitu, líbí se mi jejich život. Mám rád jejich jídlo, jejich prosecco. Oni nic neřeší, nikdo se nešpiní, jak v Česku, nikdo nikoho nepomlouvá. Mají to takové free, volnější. Koním se věnují naplno, řekl bych víc než třeba v Česku.

Kterého trenéra si nejvíce vážíš a který je pro tebe vzorem?
Vždycky jsem si nejvíc vážil Filipa Neuberga, u kterého jsem 12 let působil. Když člověk začíná, je potřeba mít za sebou takového trenéra jako je on. Je to jeho práce, že přesvědčí majitele o tom, že mají dát šanci nováčkovi a vysvětlit jim, proč do toho mají jít. On mě vytáhl, nakopl a povzbudil k tomu, že jsem pro něj jel první dostih. První velké vítězství sice pro něj nebylo, ale dával mi hodně šancí, když jsem měl ještě úlevu po učení nebo ještě když jsem byl v učení. Jinak je pro mě výborný trenér Allan Petrlík a za tím si budu stát. A mou nejoblíbenější trenérkou je Jana Manová 🙂

Co si myslíš, že budeš dělat, až skončíš s dostihovým sportem?
Nevím. Místovat boxy? 🙂 Když mi to zdraví dovolí, chtěl bych u koní zůstat, co to půjde. Mě by nic jiného nebavilo. Až skončím s dostihy, chci být pořád u koní. Asi ne v Česku, ale někde v zahraničí. Dělat třeba pracovního jezdce.