Velká pardubická opět přilákala miliony diváků

Slunečné počasí opět lákalo na dostihy. Během Víkendového festivalu se 129. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou branami Pardubického závodiště prošlo přes 30 tisíc návštěvníků všech věkových kategorií. U televizních obrazovek jen samotnou Velku pardubickou sledovaly více než dva miliony diváků.

Už v září hlásily dva prodejní online systémy vyprodané tribuny a to společně s předpovědí slunečného počasí dávalo předpoklad k velké návštěvnosti. Nakonec do areálu Pardubického závodišti během víkendu zamířilo více než 30 tisíc návštěvníků. Nedělní přenos v České televizi sledovaly miliony diváků – samotný vrchol dne, tedy 129. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou pak na dva miliony diváků. Program ČT 1 v tu chvíli sledovalo téměř 1,2 milionů diváků, program ČT Sport necelých 900 tisíc diváků. Přenos dostihového dne mohli dostihoví fanoušci sledovat také na youtube kanále Pardubického závodiště, Velkou pardubickou i s anglickým komentářem nabídl například kanál Racing TV.

Zajímavá čísla nabízí i sázkové kanceláře. U kanceláře Betino přímo na závodišti lidé za celý nedělní mítink prosázeli přibližně 5 milionů korun, na samotnou 129. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou vsadili 2 miliony 218 tisíc korun. Nejvíce sázek diváci uzavřeli na favorita dostihu Tzigane du Berlais, nejvyšší sázka na něj byla 5 tisíc korun. Naopak nejméně věřili koni Chicname de Cotte, který byl nabízen v kurzu 60:1 a nakonec legendární dostih dokončil po krásném finiši na třetím místě.

U Tipsportu se během mítinku prosázelo neuvěřitelných 14 milionů korun, tedy o 4 miliony korun více než vloni a 8 milionů korun více než v roce 2017. Na samotnou Velkou pardubickou bylo u Tipsportu vsazeno 8,5 milionu korun, nejvíce se sázelo opět na Tzigane du Berlais. Druhým nejpopulárnějším koněm byl pozdější vítěz Theophilos. V sázkách na pořadí lidé věřili Zarifovi, že se umístí do 6. místa.

Záštitu nad akcí 129. Velká pardubická se Slavia pojišťovnou převzalo Ministerstvo zemědělství ČR.