1992

102. MARTELL VELKÁ PARDUBICKÁ STEEPLECHASE

poř.jméno koněváhajezdecčasst.č.trenér
1.QUIRINUS, 1070,5Jaroslav Brečka 10:09,1015Pavel Kalaš
2.VIANA, 770,5František Jasinský 9
3.RHODÉ, 870,5Josef Kovanda 3
4.BOREEN KING(IRE), 1171,0R. Crosby 7
5.GEMER, 870,5Dušan Andrés 6
CORTÉZ, 1370,5am. M. Armytage 1
HARTICHE(FR), 1170,5am. Ludovick Maynard 2
ŽELEZNÍK, 1470,5Josef Váňa st. 4
LANOLIN(SU), 770,5S. Bakajev 5
ČAKRON, 670,5Jan Zolman 10
VÁH, 670,5Vladislav Snitkovskij 11
PACHA DE FERCE (FR), 871,5A. Bocquet 12
MONKA, 1067,5Milan Theimer, Ing. 13
LIARD, 970,5Zdeněk Matysík 16
HRÁČ, 770,5Miroslav Fencl 17

V roce 1992 se 102. ročník Velké pardubické steeplechase běžel pod patronací společnosti Martell. Průběh dostihu výrazně poznamenal zásah tzv. ochránců zvířat, kterým se podařilo vniknout do dostihové dráhy a narušit průběh dostihu. Někteří doslova vběhli koním pod kopyta. Vše se naštěstí obešlo bez fatálních následků, na narušený průběh dostihu ale doplatilo mnoho koní včetně velkého favorita Železníka s Josefem Váňou. Největší problém nastal na Taxisově příkopu, kde upadlo osm koní. Železník doplatil na kolizi s padajícím koněm před ním a ztratil svého jezdce. V dostihu už nepokračoval a nemohl tak navázat na svá předchozích vítězství a zapsat rekordní pátý titul šampiona Velké pardubické.

Na Taxis startovní pole zaváděl slovenský Quirinus s Jaroslavem Brečkou, který se na čele startovního pole pak pohyboval po celou dobu dostihu doprovázen Váhem, Rhode a Vianou. K Popkovickému skoku je doprovázel ještě Hráč, který ovšem za překážkou ztratil svého jezdce. Dále už pokračovalo jen šest koní, zahraniční konkurenci v tu dobu zastupoval už jen anglický Boreen King.

Po překonání Velkého vodního příkopu se Quirinus začal postupně vzdalovat svým soupeřům. Drobně zaváhal na Havlově skoku, kde upadl Váh a do cíle už pokračovali jen Quirinus, Viana, Rhodé, Gemer a Boreen King.  

Vítězný Quirinus se svým soupeřům začal vzdalovat po předposlední překážce a zvítězil v čase 10:09,10 a v kurzu 15,4:1.

Quirinus naposledy startoval v roce 1995 ve 105. Velké pardubické České pojišťovny, kterou dokončil na 7. místě. V tomto případě byl v jeho sedle Dušan Andrés, do té doby výhradním jezdcem hnědáka byl Jaroslav Brečka.