Pořadí | Jméno koně, stáří, barva, pohlaví | Původ | Jezdec |
1 | EPIGRAF 8l.tm.hnědák | Elbgraf-Gassira | Fedin Vladimir |
2 | GAZON II 7l.hnědák,val. | Gudson-Zapis | Bakliškin Lev |
3 | BARBARA 6l.ryzka | Baltazar-Begonija | Makarov Rostislav |
4 | TORNÁDA 6l.tm.hnědka,pol. | Tornado-Šárka | Dvořák Jaroslav |
5 | KOMANDÍR 8l.hnědák | Gradivo-Korouhev | Raisner Oldřich |
6 | LIAN 9l.vraník | Lionel-Sidney | Raimond Ludvík,Ing. |
7 | DZAFFAR 7l.ryzák,val.,pol. | Grzmot-Fafa | Falewicz Alexander |
8 | 135 NAPOLI 6l.ryzka,pol. | Napoli-19 Šachmat | Duran Augustin |
9 | GNOM 10l.č.hnědák,val.,pol. | Derüs-243 Zvěsť | Bozděch Josef |
10 | 328 HALA 9l.ryzka,pol. | Horymír-42 Taverna | Korytar Josef |
11 | MANILLA 6l.ryzka,pol. | Dreibund-Mammra | Lipowicz Zenon |
12 | KALIA 7l.ryzka | Alipaša-Adéla | Adamec Bohumil |
13 | DUNKA 12l.hnědka,pol. | Furioso V-20 Constabler | Dostál Oldřich |
14 | CASSIÁN 10l.bělouš,val.,pol. | Cassián-Slávka | Pavlas František |
PN | ADEN 6l.hnědák | Napoli-Adbritavia | Smaženka Milan |
PN | BELVEDER 7l.hnědák | First Star-Beda | Kolarik Vincenc |
Z | BLEN 7l.hnědák | Napoli-Blanka | Bystrický Milan |
PN | GAZON I St.tm.hnědák,val.,pol. | Gastroler-Bakterija | Kujbyšev Valerian |
PN | 23 KORSIČAN 6l.bělouš,pol. | Korsičan-647 Koheilan | Čajda Jozef |
SN | LETEC 12l.hnědák,val. | Gradivo-Lasička | Vavroušek Josef |
SN | UNKAS 17l.tm.hnědák | Wahnfried-Unschuld | Jančar Josef |
PN | UNKÁSEK 6l.hnědák,val.,pol. | Unkas-Drahuška | Mašek Kamil |
PN | VELIKAN 8l.hnědák,pol. | Verdun-Láska | Losev Koce |
Výrok: Lehce 10 – 10 – 3 – daleko – daleko. Čas: 11:27,9 min. |
V tomto roce byl zvýšen prostor před betonovou tribunou. Kurs dostihu byl prodloužen o 400 metrů, od dnešního Anglického skoku, přes náměstí na Prodloužený Taxis, neboť se při přeměřování zjistilo, že dosavadní kurs byl pouze 6500 metrů. Dostihům přihlíželo 33 tisíc diváků.
Na startu se sešel rekordní počet třiadvaceti koní a jezdců. Favority byli vítězové předchozích ročníků LETEC a UNKAS, dále KOMANDÍR, nadějná TORNÁDA a vítěz Ceny Volhy, sovětský EPIGRAF. Po úspěšném vystoupení polského Baracze v předchozím roce bylo nutné počítat i s dvojicí polských koní DZAFFAR a MANILLA.
Zahraniční účast byla po dlouhých letech početnější, když na startu byli čtyři zástupci SSSR, dva z Polska a jeden z Bulharska.
Po startu šla na špici TORNÁDA a zavedla pole až k Taxisově příkopu. Za ní cválali oba Poláci, sovětský GAZON II a náš KOMANDÍR. Vedoucí skupinka překonala Taxis bezchybně, ale z dalších koní zde měli pád ADEN, LETEC, HALA, UNKAS a bulharský VELIKAN.
Za Taxisem se pole roztáhlo, na špici byli TORNÁDA a GAZON II. Většina koní pak překonávala v pořádku další skoky až k Hadímu příkopu. Pouze LETEC dělal jednu chybu za druhou a odpíral na překážkách poslušnost.
Na Hadím příkopu měla pád KALIA, zastavil zde GNOM a také UNKAS odepřel skočit a v dostihu nepokračoval.
Na Velkém vodním příkopu padli BLEN a LIAN, ale pokračovali dále, naopak před skokem odstoupil z boje LETEC.
Na Velkých zahrádkách byl pro zranění zadržen BLEN. Po nich za lesíkem převzal vedení sovětský EPIGRAF. Za ním cválala TORNÁDA, KOMANDÍR a další dva sovětští zástupci GAZON II a BARBARA.
Na Havlově skoku vybočil KOMANDÍR a pád zde měl BELVEDER.
EPIGRAF překonával bezchybně všechny skoky a nikým neohrožován proběhl cílem jako vítěz. V oblouku do cílové rovinky polevila již vyčerpaná TORNÁDA a byla předstižena GAZONEM II a BARBAROU, kteří tak získali druhé a třetí místo. Za čtvrtou TORNÁDOU doběhl jako pátý KOMANDÍR a s odstupy pak dostih dokončilo ještě dalších devět koní.
Byl to dokonalý úspěch sovětských koní a jezdců, kteří získali prvá tři místa. Trenérem vítězného Epigrafa byl Valerian Kujbyšev. Bylo to první vítězství sovětského koně v dostihu.
EPIGRAF startoval ve Velké pardubické celkem čtyřikrát, třikrát zvítězil a jednou byl po chybě na Velkém anglickém skoku třetí.
Jezdec Vladimir Nikoforovič Fedin ve Velké startoval čtyřikrát, jednou zvítězil, jednou byl šestý a dvakrát dostih nedokončil. Po odchodu z armády žil údajně v Kyjevě, kde pracoval jako řidič tramvaje.